Roma ne propune o calatorie in timp

Author: admin  |  Category: Destinatii

Cu Colloseum-ul redeschis in 2015, vechi de aproape 2000 de ani, si cu Fontana di Trevi, din perioada baroca, renovata cu milioane de dolari, Roma devine altceva. In Basilica di San Clemente, din secolul al XII-lea, trepte de piatra coboara catre o alta biserica, din secolul al VI-lea aflata in subsol. De acolo prin catacombe intunecate se poate ajunge la un templu care dateaza din secolul I.basilica-di-san-clemente-basilica-di-san-clemente-in-rome-stay-71377

Astfel prin aceste strazi antice, care s-au pastrat in adancuri, istoria Romei revine la viata.

Bucuresti Roma 2015-12-02 19.99 EUR

bileteAvion

Blue Air: Bucuresti – Iasi din 25 octombrie 2015

Author: admin  |  Category: Uncategorized

Blue Air de a lansat  ruta Bucuresti – Iasi avand 2 zboruri pe zi cu avioane Boeing 737.

Primul zbor: 25 octombrie 2015

Curse: 2 pe ziBLUE AIR

DimineatabileteAvion

Iasi – Bucuresti 7:00 – 8:00

Bucuresti – Iasi 7:30 – 8:30

Seara

Iasi – Bucuresti 19:30 – 20:30

Bucuresti – Iasi 20:30 – 21:30

Tarif: incepand de la 47,50 euro pe segment, adica 95 euro dus-intors, in banii astia intrand un bagaj de mana de 10 kg, un bagaj de cala de 32 kg si un snack.

LOT Polish Airlines va opera din 2016 pe aeroportul din Cluj

Author: admin  |  Category: Companii aeriene

Compania aeriana polo­neza de stat LOT Polish Airlines va opera începând cu luna ianuarie 2016 zboruri pe ruta Cluj-Napoca-Varsovia, cu o frecventa de 4 zboruri pe saptamâna.LOT_Polish_Airlines_Boeing_767 (1)

Zborul Cluj-Napoca-Varsovia va asigura conexiuni cu principalele orase din Polonia, cu aeroporturi din Europa, dar si cu destinatii din Statele Unite (Chicago, New York), Canada (Toronto), China (Beijing) si Japonia (Tokyo). Destinatia Varsovia va fi operata cu o frecventa de 4 zboruri pe saptamâna, în zilele de marti, miercuri, sâmbata si duminica.bileteAvion

Volotea va deschide ruta Verona – Chisinau

Author: admin  |  Category: Companii aeriene

Pe 18 decembrie 2015, Volotea va deschide ruta Verona – Chisinau. Ruta va fi onorata cu 2 zboruri pe saptamâna în perioada Craciunului, urmând a fi reluata, tot cu 2 zboruri pe saptamâna, din aprilie 2016.

ei-exb-volotea-airlines-boeing-planespottersnet-1488131112bileteAvion

Compania aeriana Volotea dispune de 17 aeronave Boeing 717, cu o capacitate de 125 de locuri, si zboara sezonier si permanent spre 52 de destinatii.

Programul de zbor pe ruta Verona – Chisin?u:

A7 1794 VRN 06:15 – 09:25 KIV B717 / luni / joi
A7 1795 KIV 09:50 – 11:15 VRN B717 / luni / joi

Air Canada a lansat zboruri catre doua destinatii noi

Author: admin  |  Category: Companii aeriene, Uncategorized

Începând cu 5 iunie, Air Canada a lansat zboruri catre doua destinatii noi: Amsterdam si Mexico City.94cf4ecc-77a5-4a8e-aa4d-bd13fb801a95
Ruta Toronto – Amsterdam este operata cu Boeing 767, cu 211 locuri si doua cabine (Business, Economy), dupa urmatorul program:
Toronto 20.45 – 10.15 (a doua zi) Amsterdam / zilnic în orarul de vara
Amsterdam 11.55 – 14.15 Toronto / zilnic în orarul de varabileteAvion
Zborurile catre Mexico City sunt operate cu aeronave Airbus A319, ce ofera 120 de locuri si doua cabine. Programul de zbor:
Montreal 8.25 – Mexico City 13.00 / marti, joi, vineri, sâmbata
Mexico City 14.00 – 20.05 Montreal / marti, joi, vineri sâmbata
De asemenea, compania canadiana a anuntat doua destinatii noi pentru vara 2016: Lyon si Londra Gatwick.
Începând cu 16 iunie 2016, Air Canada va opera zboruri pe ruta Montreal – Lyon, de 5 ori pe saptamâna, cu Airbus-uri A330. Programul de zbor:
Montreal 21.10 – 10.20 (a doua zi) Lyon / de 5 ori pe saptamâna
Lyon 12.00 – 14.00 Montreal / de 5 ori pe saptamâna
Zborurile pe ruta Toronto – Londra Gatwick vor fi operate zilnic, începând cu 19 mai 2016, dupa urmatorul program:
Toronto 22.10 – 10.15 (a doua zi) Londra Gatwick / zilnic
Londra Gatwick 12.00 – 15.00 Toronto / zilnic

Promotie TAP Portugal la 3 ani de Romania

Author: admin  |  Category: Companii aeriene, Destinatii

Se implinesc 3 ani de cand TAP Portugal a inaugurat zborurile directe Bucuresti – Lisabona, deschizand nu numai posibilitatea unor zboruri directe spre minunata capitala a Portugaliei, dar si posibilitatea de a descoperi destinatii noi (gen Capul Verde) sau gasi tarife din ce in ce mai bune pe destinatii din America, atat cea de Nord, dar si din Brazilia. Ei bine, pe langa sa-i uram La Multi Ani de operare la Bucuresti, sa va spun despre noua promotie de preturi aniversara incepand de azi.perioada de promotie: de azi, 29 iunie pana pe 3 iulie 2015, evident, in limita biletelor existente. bileteAvionAirbus_A319_TAP_Portugal

Lefkada -una din bijuteriile ionice ale Eladei

Author: admin  |  Category: Destinatii, Uncategorized

Desi pentru a doua oara in Lefkada, constatam cu placere ca bucuria e aceeasi. Insulele Ionice ale Greciei sunt un adevarat Rai pentru iubitorii de mare, soare. Exista si o premiera in aceasta vizita. Ne aflam in Insulele Ionice pentru prima data in luna mai. Pana acum am fost toamna pe finalul lui septembrie.
Ajungem in jurul prânzului in insula si trecând pe lânga Agia Maura, cetatea venetiana, care strajuieste locul unde o nava-pod ne faciliteaza intrarea in Lefkada. Ne cazam la hotelul Lydias Beach**** din Nikiana, un hotel frumos aflat pe malul marii, un mal cu o plaja din pietris, dar cu o apa extrem de cristalina. Nu ne putem abtine si primul lucru este o baie, care se dovedeste extrem de placuta si reconfortanta.20150509_144508 20150509_144436 20150510_150459 Apa are 20 de grade, iar peisajul oferit de continentul muntos ce se vede in fata si insulele care se itesc catre sud est, cum ar zice romanul, ” face toti banii”. Este sâmbata si din oras razbat zgomote de sirtaki. Tavernele, desi la început de sezon, încep sa-si exerseze firav petrecerile grecesti. Dupa baia reconfortanta nu abordam decât o plimbare de seara si apoi somnul de refacere dupa drum.
Nici pentru ziua de duminica nu ne propunem altceva decât plaja si baie in apele prietenoase ale Marii Ionice. Asta este de fapt una din atractiile aceste parti de est a Lefkadei. Plajele care ofera linistea ospitaliera a marii nu foarte adânci, golfuri in care vântul nu bate niciodata iar eventualii curenti de apa neprietenosi sunt foarte slabi. Combinam plaja cu plimbarile pe versantii muntelui ce strajuieste Nikiana la vest si reusim sa ne relaxam si sa anihilam oboseala psihica si fizica a drumului cu autocarul.20150511_121523 20150511_122538 20150511_12492420150512_122842 20150512_101835 20150512_11020020150513_122359 Ne surprind lamâii, încarcati cu fructe, si ne întrebam de ce nu or fi culesi. Suntem chiar indignati de acest lucru, gandindu-ne cata grija avem noi acasa de ei, sa stea la caldura, sa nu se usuce, sa nu degere si sa faca doua lamai amarate. Aici ei atârna sub greutatea rodului, lamai de 300-400 grame care la maturitate, neculese, ajung si pe jos.
Luni ne sculam cu un plan in cap si apucam spre altul. Informarea meteo ne arata ca dupa-amiaza urmeaza ploaie cu furtuna si decidem sa plecam spre Lefkada Town cu transportul in comun. Alegere neinspirata. Desi au inventat logica grecii au autobuze care leaga 10 km la distante si de trei ore intre ele. Nu or fi rentabile. In fine, dupa ce ne desteptam o dam in autostop. Si opreste un francez, Claude, care ne duce in capitala insulei. Pe drum ne spune ca e venit in Lefkada cu iahtul sau cu care strabate Mediterana. Nu il lasam sa se chinuie in engleza ii spunem sa ne vorbeasca in franceza, pe care o întelegem, dar, la randul nostru il rugam sa ne scuze ca ii vom raspunde in limba franco-engleza. Ajunsi in capitala ne strafulgera o idee: turul lagunei. Si o luam la picior catre nava pod care leaga continentul de insula. Ajunsi acolo facem stânga si apoi intram pe o plaja care arata foarte bine. O plaja care seamana cu cea de la Vadu, dar cu o apa cristalina si de o culoare fantastica: plaja Kastro. Nu este foarte populata, probabil si pentru ca nu e amenajata. Facem baie si plaja si ne continuam drumul pe jos, catre vest pe limba de pamant care departe laguna de Marea Ionica. Peisaje superbe de mare, plaje si vegetatie ni se ofera ochiului. Cornelia are un of.” Pacat ca filmele si pozele nu pot sa redea si mireasma. ” Are dreptate. Arome de flori, amestecate, la care se adauga mirosul marii si al nisipului se invart placut in jurul nostru. Trecem pe lânga o alta plaja salbatica, Gyra si facem din nou la stânga pe a treia latura a patrulaterului care încadreaza laguna. Aici deja ne aflam orientati catre vest, marea îmbraca acel turcuoaz pe care il vedem in pozele cu insule grecesti. Dar turcoazul frumos este însotit de vanturi, valuri si curenti care fac solicitante baile pe plajele vestice ale tuturor insulelor Ionice. Trecem de ruinele celor trei mori de vânt de pe frumoasa plaja Al Yannis si ne oprim pentru o baie scurta si ceva plaja. De aici insula orientata N-S îsi arata relieful ca dintr-un fel de sectiune. Partea de vest, taiata abrupt de apele mult mai agitate si vanturile mai intense, coboaralin catre partea estica, aparate de vanturi cu apele linistite strunite intre maluri puternice care le tin încatusate si nu le dau voie sa dezlantuie eroziuni intense. A patra latura este pe insula si ne conduce la punctul de plecare in drumetia noastra. Ajungem la timp ca sa vedem cum ne ajung, evident, dinspre vest, nori negri de furtuna. Ne adapostim in autogara unde aflam ca un autobuz spre Nidri, la 17 km, pleaca pestre trei ore. Probabil la greci e invers. Pe distantele mari frecventa e mai mare iar pe cele mici mai mica. Pana la ora autobuzului o dam iar in autostop, ca de, ce avem de pierdut. Ne culege un roman, care lucreaza pe insula, din Iasi de fel. Ne spune ca grecii nu te iau in viata lor la autostop. Daca am venit cu un francez si am plecat cu un roman inclinam sa-i dam dreptate. Stie omul ce stie…

Marti plecam din nou cu avant. Întâi in istorie. Vizitam Agia Maura, cetatea care se afla pe continent dar care are o importanta strategica covârsitoare in dominatia insulei Lefkada. Ea a fost construita de un venetian, Orsini (pe la 1300) pentru a apara insula, primita ca zestre de sotia sa, de la tatal ei, despotul Nichiforos al Epirului. Si de atunci, ba la turci, ba la venetieni, ba la englezi, ba la francezi ba si la rusi, tot si-a schimbat stapânii odata cu insula. Numele ii vine de la sfânta mucenica, Maura, care patrona casa de Orsini. In cetate se afla si o biserica micuta care a fost distrusa si recladita de mai multe ori. Având in vedere ca de la 1479, o perioada buna a fost in mâinile turcilor cam întelegem si de ce. De aici urcam in munte catre zona de nord vest, lasam istoria pentru a patrunde pe tarâmul credintei si religiei la Manastirea Maica Domnului Faneromeni. Faneromeni, adica revelatia. Prima icoana a acestei manastiri a fost pictata la Constantinopol de un anume ieromonah iconar Calistos, care nu a avut decât a colora schita care i s-a aratat pe panza. Acea icoana se afla acum la Muntele Athos iar aici se gaseste o alta icoana faurita de ieromonahul Kontankis. Mânastirea si biserica sunt frumoase si sunt mereu asltate de turisti. Suntem întâmpinati cu dulciuri. Vizitam si frumoasa minigradina zoologica unde vedem caprioare, fazani, pauni, felmde fel de pasari si un iaz cu pesti frumos colorati. Se spune ca mânastirea a fost construita pe un fost templu al lui Artemis. Se pricep grecii sa combine mitologia cu ortodoxia. Vedem si mânastirea si ne continuam periplul catre Agios Nikitas, acolo unde ne întâmpina o ministatiune in stil grecesc, cu strazi micute si arhitectura locala. Ajunsi pe plaja, tucuoazul marii ne îmbie la o baie si ne avântam in apa, in ciuda faptului 20150513_12235220150514_174147 20150514_131311ca furtuna de ieri dupa amiaza a luat câteva din gradele marii. La nici 3 km o alta plaja, de data asta larga si intinsa: Kathisma. Aici stam ceva mai mult sa înotam si sa facem si ceva plaja.
Terminam cu baile de mare si de soare pe ziua de azi si urcam in munti, unde trecem prin sate adunate si vedem peisaje frumoase brodate cu vegetatia montana a insulei. Maslinii si chiparosii sunt precum brazii si fagii la noi. Satele sunt mici, asezate pe versanti si aflam ca oamenii traiesc aici cautând sa smulga de la acest pamant tot ce pot. Unii fac masline, altii linte iar unii au construit mici gradinite pe terase unde planteaza zarzavaturi. Nu mergem foarte mult si din nou ni se arata marea. Ajungem la Vassiliki, un port din sudul Lefkadei, unde vedem o multime de yachturi si aceleasi interminabile ape cristaline. Ne plimbam pe strazile orasului si Cornelia ii atrage pe romanii de aici cu costumul ei nationl romanesc.
Miercuri sarim in vaporas si plecam sa slalomam intre insule. Iesim din portul Nidri pe o vreme frumoasa si o mare de un albastru apetisant. Lasam in dreapta Agios Kiriaki, biserica din vârful peninsulei Vlicho si mergem catre sud. O noua viziune asupra Lefkadei de est, de data asta dinspre mare. Abia cand ajungem la cap Ducato si la povestile despre sinuciderile prin aruncarea de pe stânci, vântul dintre insule îsi face aparitia si vaporasul începe sa salte pe valuri. Asa cum am vazut luni, la Agia Iannina, sectiunea insulei dinspre nord, acum o vedem, parca si mai bine dinspre capul sudic al insulei. De la est de cap Ducato relieful urca lin catre farul care il împodobeste in momentul in care trecem de el, catre vest, un perete aproape perpendicular se casca in spatele farului. De acum suntem in partea apuseana a insulei si dupa numai 10 minute acostam pe cea mai celebra plaja a insulei: Porto Katiki. Plaja de vis, apa de vis, soare de vis. Treizeci de minute nu iesim din apa. Plaja este un monument arhitectural al celui mai celebru si nemuritor arhitect: natura. Încadrata de peretii unor masive din roci, fasia de nisip format prin erodarea pietrelor nu este mai lata de 10-12 m. Am auzit ca turcoazul de vis al apelor plajelor din Lefkada de vest au legatura cu contactul dintre Marea Ionica si aceste roci. De fapt si intrarea in apa are aceleasi caracteristici cu abruptul care domina faleza vestica a insulei. Dupa trei patru pasi facuti in apa al cincilea te poate duce pana la gat in apa, iar in 6-7 metri de la mal apa are mai mult de 2 metri adâncime. Ne bronzam putin dupa ce iesim din apa si navigam din nou. De data asta mergem spre o alta insula, cea mai mare dintre insulele Ionice si a patra ca marime intre insulele grecesti.: Kefalonia. Mergem catre portul Fiscardi din nordul acestei insule. Un orasel frumos, primitor cu turistii, cu cladiri din piatra in stilul arhitectonic grecesc vechi. Aud ca Fiscardi este singurul oras care a ramas întreg dupa cutremurul din 1953 care a cam zgâltâit insulele Ionice. Gasim o placintarie buna aici, Telentis, care cica are vreo 90 de ani. Placinte grecesti cu verdeata, cu masline si multe alte bunatati. Mergem in micuta piata a oraselului unde vedem un mare bazin cu pesti frumos colorati si ne izbim si de o pravalioara, Dodoni, cu înghetata si iaurturi cu fructe care reusteste sa ne smulga câtiva euro pe o înghetata de vis. Din nou la bord, de data asta spre insula lui Ulysse, Ithaca unde acostam dintr-un portulet nordic. Un nou loc frumos, in stilul insulelor grecesti cu casute din piatra, cu strazi micute si strâmte cu Ulysse si Odiseea prezenti peste tot, in suveniruri busturi, nume de taverne si altele. Altfel, satucul mic cred ca de vreo 30 de cladiri. Nu stam prea mult, nici nu avem de ce. Navigam spre insula Scorpio, insula celebrului Onasiss. Adevarul e ca grecii stiu ca turismul e sansa lor si stiu sa faca din orice o poveste de spus turistilor. Din mitologie, din ortodoxie, din mondenitati , din istoria contemporana. Pana la insula celebrului armator grec, trecem pe la grota Papanicolis, unde un submarin grecesc a tot haiducit in al doilea razboi mondial. Cica a stat ascuns aici, in grota de pe insula Meganisi , 18 luni si i-a tot atacat pe nemti. Cica primea mâncare de la locuitorii insulei.
Ajungem si la Scorpio unde avem voie sa facem baie pe o mica plaja, acolo unde noul stapân al insulei, un miliardar rus ne da voie sa o facem. De aici trecem pe lânga insula Madouri.
Croaziera de joi avea sa fie una memorabila. Un concurs de întâmplari ne aduce pe Odyssea, o ambarcatiune care copiaza triremele ateniene din sec. IV-V i. H., si plecam parca in lumea povestilor. Capitanul Gherasimos este un tip deosebit, care face show. Interactioneaza foarte cald cu noi. Ne invata sirtaki pe puntea vasului si ne trateaza cu uzo si masline. Ne pune la treaba. Spre marea mea fericire trec la timona. Navigam din nou catre grota Papanikolis, dar capitanul nu se multumeste doar sa ne-o arate de departe, ci intra in ea, lasa scara si noi sarim imediat in mare. Dupa asa o baie, iesim si primesc de la capitan indicatiile noului drum. Mergem spre nord, ocolim spre est insula Meganisi si acostam in portul Spartohori, acolo unde vom urca nitel pentru a vizita un sat traditional grecesc. Revenim si observam ca unul din ajutoarele lui kir Gherasimos nu mai este la bord. Misterul se dezvaluie mai târziu cand, ajunsi pe o plaja cu acces doar dinspre mare, gasim totul aproape pregatit pentru un barbeque. Souvlaki, salata greceasca, tzatziki si brânza buna. Vin alb si rosu, bauturi racoritoare si apa. Painea e de vis. Facem baie, plaja si ne potolim foamea. Apoi ne facem siesta la soare, sarim in apa de pe vas. Kir Gherasimos se poarta cu noi precum un bunic cu copii lui. Tot ce ne trece prin cap, grecul pune in aplicare. Asta cred ca face diferenta dintre o mica afacere care îmbina mai putin dorinta de îmbogatire si mai mult bucuria sufleteasca a faptului ca faci ceea ce ti place si reusesti sa traiesti demn, si calitatea corporatista, de altfel la un nivel bun, dar in care clientul/turistul nu simte sufletul. In fine, ne îmbarcam si dam roata insulei lui Onasiss, ne oprim pe aceeasi plaja ca si cu o zi înainte pentru o baie. Si aici, kir Gherasimos inventeaza ceva. Bucati de pâine zboara peste bord, plutesc pe mare si atrag fel de fel de pesti de diferite culori, marimi si forme. Noi primim ustensile de vizionat sub apa si privim încântati spectacolul din adâncuri. Plecam, dam ocol insulei Skorpios, vedem iahtul Anna, al miliardarului rus care a cumparat/concesionat insula, vedem plaja Mariei Calas, in acordurile Traviatei cantate de celebra soprana la Scala din Milano si apoi o croim spre larg unde ne asteapta o noua surpriza. Capitanul si oamenii lui pun vasul pe directia vântului, opresc motoarele si desfac panza. Nu ne lasa nici pe noi sa ne uitam, ne dau cate o frânghie sa tinem de ea si acum navigam ca o trirema ateniana din 450 iH. Suntem încântati ca niste copii in lumea povestilor. Barci se aduna in jurul nostru si fac poze. La semnalul capitanului tragem de frânghii si panza se ridica. Motorul este pornit, sunt din nou la timona si primesc instructiunea cap compas portul Nidri, punctul final al unei zile care cu ajutorul Odyseei si al echipajului sau a fost una de neuitat.
Ne dam jos de pe Odyseea si plecam sa vedem un ultim obiectiv pe care ni l-am propus: Cascada Dimossari. Merita efortul. Cascada e spectaculoasa si nu ma pot abtine de la o baie.
La fel de neuitat va ramane si vizita noasta in Lefkada, o insula care combina frumusetea si naturaletea reliefului si a florei cu frumusetea oamenilor si a locurilor care impanzesc insula si care sunt marcate vizibil de influentele tutror celor care au stapanit insula.

La capatul Europei -Lisabona

Author: admin  |  Category: Destinatii, Uncategorized

20150524_112642O capitala pe tarmul oceanului, intr-un insorit peisaj sudic; amintiri vii din Epoca Marilor Descoperiri Geografice; arta care se intinde din palate pana in strada, din manastiri pana in metrou. E destul ca sa va stimuleze dorinta de a vizita capitala Portugaliei. Iar odata ajunsi acolo, o sa mai gasiti multe alte atractii si o sa va faceti singuri propria colectie de mici descoperiri geografice, artistice si gastronomice.
20150524_143552Asezata la varsarea fluviului Tejo in Atlantic, Lisabona reaminteste mereu turistilor legatura sa cu apele. Acestea alcatuiesc fundalul multor privelisti magnifice, de admirat in timpul plimbarilor prin parcurile insirate de-a lungul malurilor sau de pe terasele celor mai pitoresc amplasate restaurante, iar zona aflata in apropierea tarmului – numita docas – e plina de energie, insufletita de o viata de noapte teribil de agitata.
Belem eun cartier cu multe monumente (Turnul Belem, manastirea Jeronimos), cu un centru cultural modern ce adaposteste o colectie de opere ale unor mari artisti contemporani (Dali, Picasso, Magritte – printre altii) si cu un Muzeu al Calestilor, ce cuprinde cea mai mare colectie de vehicule de aceste gen din lume; in plus, numeroase parcuri si gradini, insirate de-a lungul fluviului Tejo si bune pentru o plimbare relaxanta, dupa oboseala de a admira atatea capodopere.20150525_173926 20150524_151742 20150527_110135 20150527_110250 20150527_110300

Alfama e cel mai vechi cartier al orasului; de fapt, cam asta era tot orasul pe vremea cand maurii au intrat in peninsula (secolul al VIII-lea). Alfama e alcatuit, in mare parte, dintr-un labirint de stradute inguste, cum se vad in multe dintre orasele europene ce-si urmaresc originile pana in Evul Mediu. Sansa de a ne putea plimba astazi prin acest decor, evocand timpurile medievale, o datoram faptului ca Alfama a scapat in mare masura teafar dupa cutremurul din 1755. (Fiindca tot veni vorba, acesta a fost un eveniment cu a carui amintire o sa va tot intalniti in capitala lusitana: Marele Cutremur din Lisabona, unul dintre cele mai distrugatoare din istorie. Seismologii estimeaza ca ar fi avut aproape 9 grade magnitudine; a avut epicentrul undeva in Oceanul Atlantic si fost urmat de trei tsunami si de incendii care au distrus Lisabona in proportie de 85%. Alfama a rezistat pentru ca este construit pe un sol ceva mai ferm decat restul orasului).

Baixa-“centrul” metropolei (cca 200.000 metri patrati), Baixa a fost reconstruit complet dupa marele cutremur din 1755, iar conceptia urbanistica si arhitectonica reflecta spiritul iluminismului. E geometric, e monumental, e elegant, e aerisit – si e plin de cafenele si restaurante placute si de magazine imbietoare.

In Bairro Alto, in Cartierul de Sus, situat pe deal, ajungi fie cu funicularul, fie  luand-o la picior pe stradutele in panta, pe siruri de trepte… ai ceva de urcat dar, odata ajuns acolo, esti rasplatit prin splendida priveliste asupra oreasului, care poate fi foarte bine admirata de la o terasa, in timp ce bei ceva, ca sa-ti revii dupa atata urcus. Daca ai obosit prea tare si ti-e lene sa mai cobori… ramai acolo; asta e cartierul cu cea mai animata viata de noapte din oras.

Muzeul Faiantei (Museu do Azulejo) este instalat intr-o manastire intemeiata in anul 1509, muzeul e dedicat unei arte specific portugheze – cea a fabricarii placilor de faianta pictate (numite azulejos), cu o traditie de peste cinci secole. Mestesugul a venit din Spania, unde a fost adus de catre arabi, la inceputul indelungii lor dominatii – de peste 7 secole -in Peninsula Iberica. Azulejos sunt un element caracteristic in arhitectura portugheza si impodobesc peretii a mii de cladiri, la interior si exterior, cu un decor elaborat – nu doar cu motive florale si geometrice, dar si cu complicate scene istorice sau mitologice

Portughezii s-au numarat  printre cei mai vestiti cuceritori ai marilor si au intemeiat, gratie priceperii lor de navigatori, un ditamai imperiu colonial, iar spectaculosul Muzeul al Marinei, cu patrimoniul sau de peste 17.000 de piese, evoca aceste vremuri glorioase.
“Muzica sufletului portughez”: fado este un gen muzical tipic lusitan, cuprinzand cantece adesea nostalgice, avand ca tema dragostea sau dorul (cine zicea ca “dor” e un cuvant care n-are corespondent in alte limbi.

Uite ca are: cuvantul portughez saudade numeste exact acelasi sentiment) interpretate vocal, cu acompaniament de chitara. Numeroase baruri si restaurante din capitala portugheza ofera si experienta unui spectacol de fado.

Oceanarium din Lisabona este unul dintre cele mai mari aquariumuri din lume. Creatie a  arhitectului american Peter Chermeyeff, Oceanarium a fost consturit chiar pe raul Tejo iar pentru a ajunge la el trebuie traversata o pasarela pietonala.20150529_113900 20150528_181054 20150528_181217

Oceanarium Lisabona este o experienta in adancurile oceanului fara toate riscurile pe care le-ar implica o astfel de aventura. Aici se gasesc peste 25000 de pesti, pasari si mamifere marine. Exista un acvariu central urias care este cat patru bazine de dimensiune olimpica la un loc. Turistii se pot uita in acest acvariu de la mai multe niveluri si pot admira de aproape o gama variata de animale marine, inclusiv diferite specii de rechini.

Stupi si gradini de legume pe acoperisuri…

Author: admin  |  Category: Destinatii

Pe zi ce trece agricultura invadeaza urbanul. Hotelurile Fairmont au instalat stupi pe acoperisurile imobilelor lor din Boston, Seattle, Toronto si alte orase ale lumii. De asemenea, mai multe restaurante din Manhattan au inceput sa dezvolte cultivarea legumelor in gradini aeroponice, amplasate pe acoperis.images

Air France va relua serviciile spre Freetown…

Author: admin  |  Category: Uncategorized

air_franceIncepând cu 30 iunie 2015, Air France reia serviciile spre Freetown (Sierra Leone). Vor fi trei zboruri saptamânale cu plecare din Paris – Charles de Gaulle. Zborurile vor fi operate cu aeronave Airbus A330-200 de 208 de locuri: 40 de locuri la Business, 21 de locuri la Premium Economy si 147 de locuri la Economy.

Orarul zborurilor Paris – Freetown operate în zilele de marti, joi si sâmbata:

AF 760: Paris-Charles de Gaulle 11:10 – 15:50 Freetown;
AF 761: Freetown 17:20 – 05:40 Paris-Charles de Gaulle.

Air France confirma pozitia de companie aeriana partenera al continentului african si sprijina Sierra Leone în dezvoltarea sa economica. Aceasta tara are o activitate miniera puternica si este printre primii zece producatori de diamante din lume. De asemenea, are un potential turistic ridicat.

Air France – KLM zboara spre 54 de destinatii de pe continentul african. Grupul este, de asemenea, în curs de a dezvolta noi parteneriate cu mai multe companii aeriene africane (Kenya Airways, TAAG Angola Airlines, Air Côte d’Ivoire, kulula.com, Comair), oferind clientilor sai pâna la 20 de destinatii suplimentare.


Wordpress SEO Plugin by SEOPressor